Teknoloji

Indika İncelemesi: Din, bağlılık ve beklenmedik yolculuklar…

Hangi eylemlerin diğerlerinden daha günahkâr olduğuna kim karar verir? Ve günahlarımız için verilen cezalar adil midir? İnsanlar günahkârsa hayvanlar neden değil? Sevgiyi deneyimlemek için bir ruh gerekli midir? Eğer öyleyse, Tanrı herhangi birini gerçekten sevebilir mi? Bunlar, Indika’nın kısa ve şaşırtıcı macerasında ortaya attığı soruların sadece küçük bir kısmı.

Rus Ortodoks Kilisesi’nin ve kurumsal dinin stoacı bir eleştirisini deneyimlerken, sizi ahlak ve din üzerine en derin düşüncelerinizi uyandırmaya zorlayan bir macera. Indika, tanıtım kampanyasından bu yana dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bunun nedeni, oyuncunun bir keşif yolculuğuna çıkan bir rahibenin kontrolünü ele aldığı ve macerasında ona şeytandan başkasının yardım etmediği tartışmalı hikayesi.

Indika oyuncuyu rahatsız etmek istiyor!
Dünyası kasıtlı olarak gerçeküstü, kahramanı derinden kusurlu ve bulmacaları genellikle sinir bozucu. Yine de, günah, akıl ve gerçekliğin doğası ile ilgili soruların acımasızca araştırıldığı bu garip, karanlık dünyada inkar edilemez bir çekim var. İnişli çıkışlı oyun deneyimine rağmen Indika, oynayacağınız diğer hiçbir şeye benzemeyen, tematik açıdan zengin ve rahatsız edici derecede büyüleyici bir deneyim sunuyor. Bunu kesin olarak söyleyebiliriz.

Oyun hakkında çok fazla spoiler vermemeye çalışacağız çünkü oyun boyunca gerçekten sizi şoka uğratacak sürprizler var ve bunu bozmak istemiyoruz. Temeline inersek Indika, bir nevi steampunk tarzı alternatif bir 19. yüzyıl sonu Rusya’sında genç bir rahibenin hikayesini anlatan bir macera oyunu. Yine de genel olarak, askeri çatışma, zulüm ve umutsuzluğun mizahıyla dolu, tanınabilir bir tarih dilimi ve oyunun tonu ve teması tam anlamıyla akla Bulhakov ve Dostoyevski gibi Rus yazarları getiriyor.

Trajikomik bir psikolojik macera oyunu
Yani basitçe bir “macera” olarak adlandırmak da gerçekten haksızlık olur. Indika’nın gerçek gücü psikolojik keşiflerinde, varoluşsal alt tonlarında ve gerçekliğin kasıtlı olarak çarpıtılmasında yatıyor. Dış bulmacaları çözmekten ziyade, inancı, akıl sağlığı ve gerçekliği kavrayışı yavaş yavaş çözülmekte olan bir kadının iç mücadeleleriyle boğuşmakla ilgili.

Odd Meter, büyük ölçüde Rusya’nın Ukrayna’yı işgali nedeniyle Rusya’dan Kazakistan’a taşınmış bir geliştirici. Dolayısıyla Indika; Rusya’nın, özellikle de Rus Ortodoks Kilisesi’nin mimarisi, kara mizahı, ironisi ve kültürüyle dolu. Indika, ilk saatinden itibaren, başka hiçbir video oyununda gördüğümüzü hatırlamadığımız bir hikayeyi parlak bir şekilde size sunan, sizi yakalayan ve sonuna kadar bırakmayan bir oyun. Ne yazık ki sadece dört saat sürüyor ve sıkılmaya vakit bırakmadığı gibi daha fazlasını istemenize de neden oluyor.

Bambaşka bir türde mini oyunlar…
Oyun mekanikleri; bir şeyleri itmek, çekmek, taşımak, döndürmek ve bazı makineleri kullanmak ile sınırlı. Kolay ve kafa karıştırıcı değil. Böylece sadece bulmacaları çözmeye ve hikayeye odaklanmanızı kolaylaştırıyor. Bir iki kaçış sahnesi dışında çok fazla aksiyona sahip değil.

Oyunun en sıra dışı kısmı ise geçmişe dönük hikayelerin anlatıldığı bölümler. Bu flashback anılar, 2D pixel art eğlenceli mini oyunlar olarak karşımıza çıkıyor. Oyunun temel tarzı ile taban tabana zıtlar ve bu bile oyunun ne kadar sıra dışı olduğunun bir kanıtı.

İyi optimize edilmiş çekici görseller
Teknik altyapıya gelecek olursak. Anlatı bir yana, Indika teknik ve sanatsal yönleriyle de bizi çok memnun etti. Çekimler, fotoğraflar, renkler… Elindekilerle nasıl oynayacağını çok iyi bilen bir oyun ve grafikler açısından da şaşırtıcı derecede yetkin.

Mükemmel değil ve her şey aynı seviyede değil, ancak karakterler, iç mekanlar, ışıklandırma ve rahibelerin alışkanlıkları, hepsi harika görünüyor. Ben, kumaşın bu kadar gerçekçi bir şekilde hareket ettiği, fiziğin karakterlerin hareketlerine gerçek zamanlı olarak büyük ayrıntılarla tepki verdiği herhangi bir oyun hatırlayamıyoruz.

İyi optimize edildiğini de söyleyebiliriz. Oyunu RTX 2060 ekran kartlı nispeten eski bir dizüstü üzerinde oynadık ve DLSS ayarları ile saniyede 60 kare hızında 2K’da hiç sorun yaşamadık. Sadece yeni alanlar veya bazı video sekansları yüklenirken yaşanan küçük takılmalar oyun deneyimini çok etkilemiyor. Sesler konusunda özellikle “anlatıcı” ile ilgili olarak harika bir iş çıkarıldığını söylememiz gerek. Hele ki küçük bir bağımsız proje olduğu düşünüldüğünde, bu açılardan üzerine düşeni yapıyor.

Sonuç
Indika’yı uzun zamandır bekliyorduk ve bir çırpıda da bitirdik. Din ve özgür irade üzerine bir hikâyeyi merkeze alan, 19. yüzyıl Rusya’sında geçen, bir rahibe hakkında dört saatlik bir trajikomedi. En önden belirtelim, herkese göre değil. Ancak remake’lerin ve birbirine benzer tarzda hikayeli oyunların havada uçuştuğu, çok az oyunun şaşırtmayı başardığı bir dönemde, Indika gibi bir oyun farklı bir şeyler arayanlar için küçük bir mücevher niteliğinde. İşte bu yüzden bağımsız oyunları çok seviyoruz.

85

Yapım: 11 bit Studios
Geliştirme: Odd Meter
Platform: PC, Xbox Series S/X, PS
Tür: Macera
Web: https://indikathegame.com/

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu